Ekonomi

Şişecam’dan beklentileri aşan kâr

BURCU KIRATLI/BLOOMBERG HT ARAŞTIRMA ANALİSTİ

Şişecam’ın üçüncü çeyrek konsolide net satışı ise 35,6 milyar TL olan piyasa beklentisinin bir miktar üzerinde 36,4 milyar TL olarak gerçekleşti. Şirketin net satışları bir önceki çeyrekte 30,07 milyar TL, geçen yılın aynı çeyreğinde ise 26 milyar TL olarak gerçekleşmişti. Böylece üçüncü çeyrekte ciro yıllık bazda yüzde 43 arttı. Kimyasallar ve mimari camlar bu çeyrekte toplam gelire en fazla katkıyı sağlayan segmentler olmaya devam etti.

Şirketin FAVÖK’ü beklentileri aştı altında kaldı. FAVÖK bu çeyrekte 6,2 milyar TL olan beklentinin yüzde yirmi üzerinde 7,4 milyar TL olarak gerçekleşti. FAVÖK 2023 yılının ikinci çeyreğinde 5,24 milyar TL oldu. Şirketin FAVÖK rakamı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16 arttı.

Yurt içi ve yurt dışı kuruluşlarda 2023 yılının dokuz aylık döneminde 3,9 milyon ton cam üretimi, 3,4 milyon ton soda külü ve yaklaşık 2,8 milyon ton endüstriyel hammadde üretildi.

Bu dönemde toplam 11.858 milyon TL yatırım harcaması yapıldı.

Eylül sonu itibarıyla konsolide net satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43 artarak 94 milyar 840 milyon liraya ulaştı. Brüt kâr marjı yüzde 34, brüt kâr ise 32 milyar 390 milyon TL oldu. Üçüncü çeyrek sonu itibarıyla konsolide FAVÖK marjı yüzde 25 seviyesinde gerçekleşti. Eylül 2023 sonu itibarıyla 23.290 Milyon TL konsolide FAVÖK hacmine ulaşıldı.

Şirketin yıllık raporunda, yüksek küresel faiz oranlarının ekonomik faaliyetleri yavaşlattığı belirtilirken, kurumların büyüme varsayımlarında yılbaşından bu yana aşağı yönlü güncellemeler yapıldığı belirtildi. Zayıf büyüme, yüksek enflasyon ve rekor borç seviyeleriyle birçok gelişmekte olan ekonomide her zaman bir zorluk teşkil ediyor; 2023 yılında küresel ticaretin salgın öncesi yıllara göre üçte bir oranında daha az büyüyecek olmasının tedarik zincirinde önemli riskler oluşturabileceği belirtildi.

Türkiye’de de diğer sektörlerde olduğu gibi cam sektörünün de yüksek enflasyon, piyasalardaki istikrarsızlık, elektrik krizi gibi faktörlerden etkilenmesi muhtemeldir. Türkiye’deki mevcut üretimin istikrarlı bir şekilde devam etmesi beklenirken, ağır sanayide olduğu gibi cam sektöründe de birçok küresel gücün yenilgiye uğratılması söz konusu olabilir. Güç kaynaklarına verilen değerin her geçen yıl artmasının beklendiği belirtildi.

Türkiye’nin cam ithalatı 2023 yılı Ocak-Ağustos döneminde geçen yılın aynı dönemine göre ölçüsel olarak yüzde 35 arttı; Değer olarak yüzde 14 arttı. Türkiye’nin cam ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre ebat bazında yüzde 12 oranında azalırken, fiyat bazında ise yüzde 6 arttı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu